19. 7. 2018

Doktorův úžasný objev (Otázky, samé otázky...pokračování -1)

Minulý týden kdosi zaklepal na okno naší ložnice. Podivil jsem se, neb byla téměř půlnoc. Opatrně jsem otevřel a tam stál....sám Doktor H. Než jsem se ho stihl zeptat co dělá v tenhle nekřesťanský čas právě u nás, spustil sám : "Démo, učinil jsem úžasný objev! Po vykonání velké potřeby jsem se chystal na její závěrečnou část a tu jsem popatřil ve své ruce jakýsi starý útržek komiksu. Zřejmě sem tyto noviny dala moje žena. Musíme šetřit, nemáme peníze, ale nestěžujeme si. Karbanátky z kopřiv nebo teplá voda smíchaná se zemí a mouchami není špatná, zvykl jsem si." Neříkal jsem nic, i my se topíme v bídě. Před dvěma dny jsme dojedli lýkovou židli, kterou jsme pečlivě rozvařili a došlo i na poslední sousedovu slepici. I s peřím. Už se ani neozýval, jen tupě zíral, jak se jeho kdysi veliké stádečko postupně tenčí. Umělec musí trpět, jinak netvoří. Doktor z kapsy rychle vytáhl onen kus papíru a popošel se mnou na světlo. "Podívej, je to o nějaké partě, kteří si říkají Rychlé ší...a dál to nemám. Tady je to utržené, právě v tom lomu. Asi jsem si toho nevšiml včas. Vypadá to, že jsou něco jako naše Pomalé kulky, ale nějak normálnější. A ani nevíme, jak se jmenují. Co to může být...to Rychlé ší..?" "Snad Rychlé šídla, Rychlé šístky, šípky?" snažil jsem se podat vysvětlení, ale tak jako tak, byli jsme úplně vedle. Tehdy jsme ještě nevěděli to, co víme dnes. To se ví, že nás to pořádně rozparádilo, na spánek nebylo ani pomyšlení. A cár komiksu byl bohužel přetržen tak nešťastně, že jsme ani nemohli zjistit jména těch podivných chlapců. Třeba Jarka Me.... (dál to také bylo nečitelné) mohl být klidně Jarka Mechový, Melmatěj či Meduna...a stejné to bylo u těch dalších. Kdo byl třeba Rych.....? Rychlovazač? Rychtář? Rychetský? A podobně jsme tápali u Jindry Ho... Že by to byl Jindra Holohlavý, Honivý, nebo dokonce Horník? Byli jsme zoufalí, ale věděli jsme, že tomuhle tajemství musíme přijít na kloub ať se děje, co se děje. Chtěli jsme vědět co nejvíce o partě, která, dle onoho papíru, vyrůstala v téže době jako naše Pomalé kulky. Dokonce i čtvrť, kde prožívali svá dobrodružství se jmenovala podobně - Stínadla místo našich Sténadel! Jak to, že je dnes nikdo nezná? To byla tak bezvýznamná parta kluků, že po nich zůstal jen jediný kousek utrženého papíru? Otázkou zůstal i autor... Bylo tam dole sice napsáno, že je to jakýsi Jaroslav Fo....(Fonda? Fousek?), ale to bylo vše, okraj cáru dále nic neprozradil. Rozhodli jsme se, že se vypravíme do Státní vědecké knihovny a vypátráme více. A to se také stalo. Ještě teď skoro nedýchám vzrušením co jsme se dozvěděli. Je toho tolik, že jsme se rozhodli, že to pečlivě zpracujeme, aby i vy jste měli ucelený pohled na celou tuto zvláštní záležitost. Buďte tedy s námi a těšte se na senzační odhalení! Vaši žhaví historici Doktor H a Déma.

Žádné komentáře:

Okomentovat